تیزر تبلیغاتی

تجربه های شخصی من در ساخت تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی

تجربه های شخصی من در ساخت تیزر تبلیغاتی

تجهیزات لازم برای ساخت تیزر تبلیغاتی

اگه قصد ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای را دارید این مطلب رو بخونید، برای اینکه میخوایم تجهیزاتی رو بهتون معرفی کنیم که با کمترین هزینه بتونید تهیه  و شروع به ساخت تیزر تبلیغاتی کنید.

دوربین برای ساخت تیزر تبلیغاتی

بهترین دوربین برای ساخت تیزر تبلیغاتی شاید از نظر شما یک دوربین سینمایی باشد با ابعاد بزرگ لنز های غول پیکر، شاید در گذشته همین صورت بوده است؛ اما الان با پیشرفت تکنولوژی ابعاد قطعات دوربین بسیار کوچک شده است اما کیفیت دوربین ها بصورت قابل توجه ای افزایش یافته است.


 

 

برای مثال دوربین سونی آلفا7 SONY a7 یک دوربین بدون آینه میرورلس است که باتوجه به تکنولوژی حذف آینه از این دوربین حجم و وزن این دوربین بسیار کم است اما کیفیت خیره کننده در فیلمبردرای دارد، قلبلیت فیلمبرداری با کیفیت Full HD, 2K, 4K, و Q4K با حجم بیت ریت بسیار بالا که برای اصلاح رنگ و جلوه های ویژه بسیار مناسب است.

البته میخوام نظر شخصی خودم رو برای یک دوربین حرفه ای برای ساخت تیزر تبلیغاتی بیان کنم، دوربین جدیدبلک مجیک پاکت   BMPCC دوربین BlackMagic Pocket Cinema Camera یک دوربین رده حرفه ای از نظر من است، از امکانات دوربین بلک مجیک پاکت می توان به عمق رنگ 12بیت در ضبط فیلم اشاره کرد که این میزان از سونی آلفا بالاتر میباشد.

درگاه ورودی XLR Mini برای رکورد صدا با بهترین کیفیت ممکن، 2 اسلات مموری کارت، پورت USB mini برای اتصال هارد اکسترنال برای ذخیره سازی بیشتر. درکل دوربین بلک مجیک پاکت یه دوربین همه چی تمام برای فیلمبرداری از نظر من با قیمت کمتر نسبت به سری دوربین های سونی آلفا.

رکوردر  صدا برای ساخت تیزر تبلیغاتی

برای ضبط صدا در  یک تیزر تبلیغاتی بنظرم مهمترین نکته ای که دستگاه رکوردر صدا باید داشته باشه اینه که پرتابل باشه، اگه رکوردر صدای حرفه ای که قیمت کمتری نسبت به مثلا رکوردر های برند Sound Device میخواهید تهیه کنید و کیفیت ضبط خوبی هم میخواید داشته باشید باید بگم از محصولات ZOOM باید استفاده کنید که چیزی هم از ساند دیوایز ندارند.

شرکت زوم ZOOM یه کمپانی تخصصی در زمینه تولید رکوردر های دیجیتال می باشد، شرکت زوم یک کمپانی ژاپنی میباشد! همین نکته فکر میکنم باری ترغیب شما برای خرید رکوردر از شرکت زوم باید کافی باشه.

رکوردر های شرکت زوم به سه دسته آماتور، میان رده، و حرفه ای تقسیم میشن که بنظرم همشون قابل ستایش هستن، برای طراحی بسیار منحصربفرد، تعداد پورت های ورودی صدا و کیفیت صدا.

رکوردر Zoom H1 N یک رکوردر صدای مناسب برای ساخت کلیپ و تیزر تبلیغاتی، با یک جک ورودی 3میلی متری میکروفن برای اتصال یک میکروفن اکسترنال. این رکوردر دارای یک میکروفن سرخود هم هست در قسمت بالای رکوردر قرار دارد کیفیت ضبط صدا قابل توجهی دارد.

رکوردر صدای Zoom H4N Pro یک رکوردر صدای میان رده شرکت زوم با کیفیت خوب و فرمت های مختلف صدا. این رکوردر دارای 2 پورت XLR در قسمت زیرین دستگاه است که می توانید 2 میکیروفن استرنال را به رکوردر متصل کنید.

رکوردر ZOOM H5  که در رده رکوردر های حرفه ای شرکت زوم قرار میگیرد، این رکورد همانند رکوردر H4N دارای 2 ورودی XLR می باشد، اما نکته قابل توجه این رکورد میکروفن پرتابل  آن می باشد که مثل بقیه مدل های زوم در قسمت بالای رکوردر قرار دارد و شما میتوانید برای ضبط صدای صحنه های مختلف در ساخت تیزر تبلیغاتی میکروفن خود را عوض کنید.

رکوردر Zoom H6 که از نظر من این دستگاه یک میکسر ضبط صدای پرتابل است با قابلیت ها و کیفیت خیره کننده صدا، این امپراطور صدا همانند رکودر H5 دارای قابلیت میکرفن پرتابل است که میتواید مثلا برای ضبط صدا در قسمت مصاحبه یک تیزر تبلیغاتی از میکروفن شات گان که بصورت جدا باید خریداری کنید استفاده کنید تا تمرکز بهتری از نظر موقعیت صدا داشته باشید و صدای شفاف تری ضبط کنید.

بنظر من رکوردر H6 بهترین گزینه برای ضبط صدای حرفه ای در پروژه ساخت تیزر تبلیغاتی می باشد، نکته قبل توجه این رکوردر نسبت به بقیه مدل های شرکت زوم، تعداد ورودی های آن است که به 4 ورودی XLR مجهز شده و حتی قابلیت ارتقاء به 6 ورودی XLR را به وسیله ماژول جداگانه ای که به بالای آن جای میکروفن پرتابل متصل می شود را دارد.

تجهیزات حرکتی ساخت تیزر تبلیغاتی

وقتی شما درحال ساخت تیزر تبلیغاتی می باشید قطعا در بعضی از پلان هایی که طراحی کردین نیاز حرکت دوربین دارید که دوربین از حالت سکون خارج شده و دارای حرکت های منتوعی می شود با توجه به نیاز شما، حالا میتواند این یک حرکت پن ساده یا یک ترکینگ (دنبال شونده) باشد که نیاز به تعقیب سوژه دارید. برای چنین حرکات هایی از انواع گیمبال یا استابلایزر های که داخل بازار است میتوان استفاده کرد.

شرکت های مختلفی در زمینه ساخت استابلازر و گیمبال فعالیت می کنند که به DJI و Zhiyun اشاره کرد. شرکت DJI قبلا در فقط در زمینه ساخت پهباد های تصویربرداری فعالیت میکرد ولی الان تکنولوژی خود را وارد این قسمت از ساخت تجهیزات تصیربرداری کرده است. اما شرکت Zhiyun به طور تخصصی در ساخت استابلایزر های فیلمبرداری کار میکند و مدل های متنوع و کاربردی را دارد.

گیمبال ژیون کرین 2 Zhiyun Crane2 یکی از استابلازر های جمع و جور و بسیار کاربردی شرکت ژیون است که می تواند دوربین هایی با وزن 3 کلیوگرم را روی خود حمل کند با خنثی کردن حرکات اضافی تصویری پایدار را به شما دهد.

هم رده ژیون کرین 2 ، از برند DJI میتوان به استابلازر دوربین Ronin s اشاره کرد که از نظر ظاهری تا حدودی مشابه Zhiyun Crane 2 می باشد و فقط در قسمتی از کارایی این مدل تفاوت دارد. در آخر میتوان گفت این دو رقیب بسیار کارایی و کیفیت نزدیک به همی دارد و جز قیمت.

تجهیزات نورپردازی برای ساخت تیزر تبلیغاتی

مبحث نور و نورپردازی بسیار گسترده است و فقط مستقیم به تجهیزات نورپردازی که برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی مناسب است اشاره میکنم. سِت نور Godex و Max Light از نظر قیمت در یک رنج قیمتی هستند اما شرکت گودکس Godex دارای تنوع بیشتری از تجهیزات نورپردازی است. مدل پیشنهادی برای خرید یک ست نورپزداری که در ساخت تیزر تبلیغاتی بشه از اون استفاده کرد، مکس لایت مدل Max light 288-A است که پرتابل بوده و هم میتوان از برق مستقیم از آن استفاده کرد.

تجهیزات تصویربرداری هوایی برای ساخت تیزر تبلیغاتی

یکی از قسمت های مهم ساخت تیزر تبلیغاتی فیلمبرداری هوایی است که بسیار رایج شده و میتوان با خرید کوادکوپتر و  پهباد هایی که در بازار موجود است یک تیزر تبلیغاتی حرفه ای ساخت.

کوادکوپتر Dji Phantom 4 این مدل هلیشات ساخته شرکت DJI است که قبلا در قسمت استابلایزر دوربین به آن اشاره کردیم. این مدل دارای سیستم ناوبری بسیار قوی و حرفه ای می باشد، کیفیت تصویربرداری آن HD / Full HD / 2K/ 4K میباشد.

تجهیزات لازم برای ساخت تیزر تبلیغاتی

کوادکوپتر DJI Mavic Pro که از نظر من گزینه مناسبی برای استفاده در یک تیزر تبلیغاتی می باشد. کیفیت تصویر بسیار خوب، کنترل راحت و دقیق و از همه مهم تر حمل و نقل بسیار آسان که کمترین وزن ممکن، که  بهترین نوع از پهباد های موجود در بازار است

نظرات 1 + ارسال نظر
علی دوشنبه 13 اسفند 1397 ساعت 01:27

بسیار عالی و کامل
ممنون از مطلب خوبتون در مورد تجهیزات ساخت تیزر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.